środa, 21 września 2011

Kolory i ich połączenia

Kilka postów niżej pisałam, że należy unikać nagromadzenia kolorów. Najprościej więc odrzucić wszelkie gadżety klubowe :P Z racji tego, że ostatnio na kursie wizażu zobaczyłam bardzo ładne połączenia kolorów, zapragnęłam wyszukać ich jeszcze więcej. I natknęłam się na fajną ściągawkę dla Panów :)
Skorzystałam z tabelki z porad ze stylomaniaka i zmieniłam kolory tak, aby unaocznić kolory i ich połączenia:






















Główny kolor


Kolory drugoplanowe


 


Komplementarne


Analogiczne


biały (neutralny)


wszystkie kolory


 


czarny (neutralny)


wszystkie kolory


 


szary (neutralny)


ciemniejszy
i jaśniejszy szary, czerwony, niebieski,
żółty
i zielony


brązowy


niebieski, zielony, pomarańczowy,
żółty


granatowy


pomarańczowy, złoty


niebieski, zielony, fioletowy


czerwony


zielony


fioletowy, pomarańczowy


żółty


fioletowy


pomarańczowy,
zielony


fioletowy


żółty


niebieski, czerwony


pomarańczowy


niebieski


żółty,
czerwony, brązowy


zielony


czerwony


niebieski,
żółty


 






Uprzedzam jakiekolwiek komentarze, że na kolorowo ubierają się pedały albo clowny. Warto czasem mieć jakąś odskocznię od czerni i szarości.




I znowu Ed Westwick :D

Osobiście nie jestem zwolenniczką różowego w ubiorze mężczyzn, chyba że występuje on w roli dodatku. Warto pobawić się kolorami przy doborze krawatu do stroju. Efekty potrafią być oszałamiające:





Mam nadzieję, że ten post uprościł Panom obsługę kolorów w ubraniu i skorzystają z większej ilości ubrań w szafie niż korzystali do tej pory :)

Zobacz też: Jak się ubierać??, Błąd nr 3: brzydkie, niechlujne albo źle zestawione ubrania, Błąd nr 3: brzydkie, niechlujne albo źle zestawione ubrania, cz. 2, Ciekawostka z bebzola :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz