wtorek, 19 listopada 2013

Błędy, które skutecznie odstraszą osobę, która się nam podoba

Witam,
Tytuł dzisiejszego posta jest dość prowokacyjny, dla wielu sam wpis może być szokujący.
Wydarzenia, jakie miały ostatnio miejsce zmusiły mnie do przekazania tych treści. Ubolewam jedynie nad faktem, że nie dotrę tym wpisem do tych osób, które mam konkretnie na myśli, ponieważ te osoby nie mówią po polsku. A to właśnie obcokrajowcy, z którymi miałam do czynienia, popełniali te błędy, które będą opisane poniżej (ale, tak na marginesie, mam w planach otwarcie anglojęzycznego bloga, więc jak ktoś chce tę wiedzę przekazać, dalej... Stay tuned). Polacy, jak widać, mają coraz większą świadomość. Jednak chcę przestrzec tych, którzy są na początku swojej drogi do zmiany na lepsze.
Mogłoby się wydawać, że chcę znowu umoralniać facetów na temat higieny osobistej, kultury osobistej okazywanej w taki lub lub inny sposób, ubioru takiego lub innego czy innych, okropnych zachowań. Te tematy już na blogu omawiałam, jednak zachęcam do zapoznania się z tymi wpisami. Zachowania, o których będę pisać później, wynikają z zupełnie innego faktu. Nie chodzi tutaj o zaniedbanie, a o coś zupełnie innego. Co to są za sygnały?


Pierwszy z nich to dawanie prezentów, kiedy nie jesteście jeszcze parą albo kiedy Twojemu partnerowi opada zainteresowanie Tobą. Ja, osobiście, kiedy osoba, z którą się spotykam, daje mi prezenty w takich sytuacjach, czuję się, jak by osoba ta próbowała mnie przekupić i postawić przed faktem dokonanym. Dlaczego? Mam wrażenie, że taka próbuje mi przekazać komunikat: "Jak będę dawać Ci kwiaty, to już będziesz musiała być ze mną". Wprawia mnie to w zakłopotanie i mam ochotę jak najprędzej wybrnąć z tej niezręcznej sytuacji.
Drugi błąd to bycie zbyt miłym. Gdy widoczne jest, że traktujesz tę osobę lepiej niż inne, że dajesz jej większe przywileje, nieustannie komplementujesz czy podporządkowujesz się jej, można wyczuć, że chodzi Ci o coś więcej. A chodzi o to, żeby zbyt szybko się z tym nie zdradzać. Dlaczego? O tym będzie dalej.
Następny, rażący błąd to ciągłe zawracanie głowy tej osobie. Każdy potrzebuje jakiejś swojej sfery intymności. Kiedy jesteś na każde zawołanie tej osoby, stawiasz ją na pierwszym miejscu zawsze i wszędzie, dzwonisz, kiedy nawet się nie widzicie i bez powodu lub ciągle starasz się na siłę z nią przebywać, ta osoba będzie od razu wiedzieć, że wpadła Ci w oko i to niedopowiedzenie od razu pryska. Dlaczego to jest takie ważne?
Kolejny to zbyt wczesne wyznawanie, że osoba się nam podoba, zależy nam na niej lub, co gorsza, że ją kochamy. To jest przyczyną większości niepowodzeń w kwestii nawet nie tyle, co uwodzenia, co próby zdobycia tej konkretnej osoby. Nie odbierajmy im tej frajdy z dociekania, czy oni też się nam podobają!! Niech się trochę pomęczą. Inaczej ich zapał może przedwcześnie wygasnąć. A jeśli osoba ta nie odwzajemnia naszych uczuć, to wyznanie może ją przytłoczyć, a stąd już prosta droga do ucieczki. Dlatego najpierw wybadajmy teren, spędźmy z tą osobą więcej czasu. Jednak zostawmy przez dłuższy czas tę nutkę niepewności.
Unikanie tych błędów pozwoli Ci w dużym stopniu zwiększyć swoje szanse u tej osoby. Po prostu nie podawaj się na tacy. Po prostu Bądź jej lustrzanym odbiciem, jeśli chodzi o stopień zaangażowania, i daj jej też trochę postarać się o Ciebie. Bo powiedzmy szczerze: czy nie chciałbyś dać tej osobie satysfakcji, że musiała się trochę o Ciebie postarać? Jeśli się nie stara, to ta opcja nie jest warta Twoich nerwów.

2 komentarze:

  1. Żaden szok normalne ludzkie spostrzeżenie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może i tak :) Jednak wielu ludzi nadal popełnia te błędy i nie do końca wiadomo, czy wynikają one z niewiedzy czy też z zaślepienia tą drugą osobą...

    OdpowiedzUsuń